Digital painting
Exploring the intersection of technology and tradition.
“The question of whether an object is art can be a trivial one, but in some cases, it is a very difficult question to answer. That is, it depends on how deeply a person wants to explore it.” (Harold Cohen 2016)
It’s digital art inspired by Harold Cohen, a British artist who developed a software program for computer-generated art. I am interested in the possibility of machines making artistic decisions, like the human creative process.
Digital art is creating different territories and fresh rules through constant invention and experimentation. The technology of art, governed by new aesthetics, imagination, science and logic, constantly challenges our perceptions.
I used programming to extract and collage the movement and time changes of nature, life and aircraft, which are my favourite motifs, and generate them as new images. By changing the numerical values of the data, the resulting images are never the same. Although there is a programmed background algorithm, I have left room for chance and ambiguity, which even I cannot completely control.
テクノロジーとアナログの交差点を探求
“ある物が芸術作品なのかどうかという問いは、つまらない問題とも言えるし、場合によっては答えを出すのが非常に困難な問題でもある。つまり、その人がどれだけ深くそれを突き詰めたいかによるのだ” (Harold Cohen 2016)
コンピューターで生成されたアートのためのソフトウェアプログラムを開発した英国出身のハロルド・コーエンに影響を受け作成した、デジタルアート。私は人間の創造的なプロセスのように、機械が芸術的な決定を下せるコマンドの可能性に興味を持っている。
デジタルアートは絶え間ない発明と実験によって異なる領域と新鮮なルールを作っている。新しい美学、イマジネーション、科学、そして論理に支配された芸術のテクノロジーは、私たちの認識に常に挑戦し続けている。
私がモチーフとして好む自然・生命・エアクラフトの動きと時間の変化をプログラミングを使い抽出、コラージュし、新しいイメージとして生成した。数値を変化させると、結果として現れるイメージには一つとして同じものはない。プログラミングされた背景のアルゴリズムは存在していても、自分自身でさえも完璧にコントロールできない偶然性と曖昧さの余地を残した。
芸術とテクノロジーを通じて見た世界はどのような形なのだろうか?