RE_FLECTION

Year: 2022

Medium: 3D clear print

Award: president’s special prize, Sanwa art award2o22

Exhibited at: Oosaka kansai international

art fair 2022

Material: 3D print , Datekan stone

Size: W500 x H450 x D300mm

In an era where digital transformation blurs our true identity, this exhibition intertwines Derrida's concept of "differance" with Buddhist principles. Central to the display is the Bodhi tree, known as the site of Buddha's enlightenment, symbolizing unity with the universe. Surrounding it, paintings that mimic reflecting water surfaces evoke a connection with nature, encouraging visitors to search for their genuine selves amidst shifting identities.

This artwork is an artistic venture that fuses profound Eastern spirituality with cutting-edge technology, exploring the boundaries of time and space, matter and consciousness. 

At its core is an innovative reinterpretation of the Bodhi tree, the sacred tree of Buddhism. This symbolic entity, under which Buddha is said to have attained enlightenment, has been captured using the latest 3D scanning technology and materialized through precise 3D printing. Through meticulous polishing by the artist's own hands, this tree has acquired a crystal-like transparency. This process is not merely a technical operation, but can be seen as an artistic meditation to visually express the concept of "emptiness," which is the essence of enlightenment. 

This transcendent tree stands atop a Date Kanno stone from Japan. This stone is a natural time capsule containing the Earth's memories. Formed over millions of years by volcanic activity and oceanic forces, it embodies the flow of time far beyond human scale. The artist has imbued deep meaning into the selection and placement of this stone, enhancing the conceptual completeness of the entire work. 

This piece fuses Western existentialist philosophy with Eastern Zen thought, questioning viewers about the nature of existence and time. The contrast between the transparent Buddha tree created by the artist's hand and the immutable Date Kanno stone carved by nature symbolizes the duality of eternity and moment, change and constancy, existence and non-existence. 

Through this work, viewers can gain deep insight into the relationship between self and universe, and the essence of human existence. It goes beyond mere visual experience, becoming an invitation for viewers to embark on their own inner exploration. 

デジタル時代が真のアイデンティティを曖昧にしている中、この展示はデリダの「差延」と仏教の原則を組み合わせて考えるものです。中心に位置するのは、仏陀の悟りの場として知られる菩提樹。それは、宇宙との一体感を象徴しています。その周りには、水面を模した反射する絵を配置し、自然とのつながりを感じさせることで、訪問者に変わりゆくアイデンティティの中で本当の自分を探るきっかけを提供します。

この作品は、東洋の深遠な精神性と先端技術を融合させ、時間と空間、物質と意識の境界を探求する芸術的冒険です。 

中心に据えられているのは、仏教の聖樹、ブッダの木の革新的な再解釈です。かつて仏陀が木の下で悟りを開いたとされるこの象徴的存在を、3Dスキャン技術で捕捉し、精密な3Dプリンティングで物質化しました。そして、作家自身の手による入念な研磨を経て、この木は水晶のような透明感を獲得しています。この過程は単なる技術的作業ではなく、悟りの本質である「空」の概念を視覚的に表現するための芸術的瞑想といえるでしょう。 

この超越的な木は、日本の伊達冠石の上に立っています。この石は、地球の記憶を内包した自然のタイムカプセルです。火山活動と海洋の力によって何百万年もかけて形成されたこの石は、人間の尺度を遥かに超える時間の流れを体現しています。作家は、この石の選定と配置にも深い意味を込めており、それは作品全体の概念的完成度を高めています。 

この作品は、西洋の実存主義哲学と東洋の禅思想を融合させ、存在の本質と時間の性質について観者に問いかけます。作家の手によって生み出された透明なブッダの木と、自然が刻んだ不動の伊達冠石のコントラストは、永遠と瞬間、変化と不変、存在と非存在の二元性を象徴しています。 

鑑賞者は、この作品を通じて、自己と宇宙の関係性、そして人間存在の本質について深い洞察を得ることができるでしょう。それは単なる視覚的経験を超え、観者自身の内なる探求への招待状となるのです。

Previous
Previous

Hopeful Monster Red /Installation/Performance (2022)

Next
Next

Sound Harmonization/Installation(2017)